Retourbeleid

Retourbeleid

Consumentenrecht

Het retourrecht is in Nederland per wet geregeld, middels de wet koop op afstand. Deze wetgeving geeft u als consument het recht om aangekochte producten (op afstand) binnen 14 dagen na aankoop kosteloos te annuleren, zonder opgaaf van reden(en). Om aanspraak te kunnen maken op het retourrecht verzoeken wij u dit per e-mail bij ons aan te melden op info@bijzondernatuurlijk.nl

Nadat onze klantenservice de retourzending goed heeft gekeurd, wordt u daarvan per e-mail op de hoogte gesteld. Na akkoord heeft u nog 14 dagen om het product retour te laten komen. Kosten voor het retour zenden van producten, zijn voor eigen rekening.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking geretourneerd worden. Wij zullen vervolgens het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten.

Indien u producten bij ons heeft afgehaald geld hier een termijn van 7 dagen voor en geven wij enkel een waardebon uit en geen contanten.

Uitzonderingen retourrecht

Er zijn enkele uitzonderingen op het herroepingsrecht. Dit is van toepassing bij:

– verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn deze producten niet retourneerbaar

– producten die speciaal voor u besteld of op maat gemaakt zijn

– producten die snel kunnen bederven of verouderen

– glaswerk of terracotta

Garantie

Op alle producten die worden aangeboden door Bijzonder Natuurlijk zijn de garanties van toepassing welke worden verstrekt door de fabrikant van de artikelen. De garantie is alleen geldig indien een originele aankoopfactuur kan worden overlegd. Indien producten met gebreken of beschadiging zijn geleverd, dient dit binnen 3 werkdagen na levering aan Bijzonder Natuurlijk gemeld te worden. Tenzij sprake is van grove schuld of nalatigheid, is Bijzonder Natuurlijk niet aansprakelijk voor eventuele gevolg- en/of schade (veroorzaakt door onder meer ondeskundig gebruik) of artikelen met gebreken. Bijzonder Natuurlijk is niet aansprakelijk voor enige schade veroorzaakt doordat de website of vestiging niet bereikbaar en/of niet beschikbaar is voor bestellingen. De koper is zelf verantwoordelijk voor de keuze, het gebruik en de toepassing van de bestelde artikelen bij Bijzonder Natuurlijk. Bijzonder Natuurlijk verstrekt zoveel als redelijkerwijs mogelijk is productinformatie ten behoeve van deze overeenkomst.

Wat moet ik doen in geval van een beschadigd pakket aan de deur?

Is de verpakking van het pakket beschadigd of ziet de doos er geopend uit, geef dit dan direct door aan de chauffeur en weiger het pakket! Accepteert u het pakket toch, dan vragen wij u aan de deur in het bijzijn van de bezorger 5 kwalitatief goede foto's te maken van de beschadigde verpakking te maken. Indien mogelijk met de bezorger op de achtergrond. Met het oog op het afwikkelen van mogelijke claims heeft u een ondertekend formulier inzake de ontvangst van een beschadigd pakket van de bezorgdienst nodig. Alleen in dat geval kunnen wij een beroep voor u doen op onze transportverzekering. Neem daarna direct zo spoedig mogelijk contact met ons op.

Wat moet ik doen met een beschadigd product ?

Is het door u bestelde product beschadigd of is de verpakking geopend en mist er een onderdeel van uw bestelling, maak dan direct 5 kwalitatief goede foto's van het beschadigde of missende product nog in de verpakking. Hierbij is het erg belangrijk dat de verpakkingsmaterialen en de verpakkingswijze zo goed mogelijk op de foto staan. Alleen in dat geval kunnen wij een beroep voor u doen op onze transportverzekering. Neem daarna direct zo spoedig mogelijk contact met ons op.

Adres gegevens

Bijzonder Natuurlijk
Cort v/d Lindenstraat 8e
2288EV, Rijswijk
070-7522093

info@bijzondernatuurlijk.nl

Download hier het formulier voor herroeping

Loading...